قرص مادوپار (Madopar) یا کو بنل دوپا (Co-beneldopa) برای درمان علائم اصلی بیماری پارکینسون استفاده می شود، که به کاهش لرزش بدن، لرزش دست، کندی و سفتی عضلات کمک می کند. این نشانه ها، علائم حرکتی نامیده می شوند زیرا بر نحوه حرکت تأثیر می گذارند.

قرص مادوپار
قرص مادوپار

قرص Madopar ترکیبی از لوودوپا و بنسرازید است که هر دو برای بهبود علائم بیماری پارکینسون استفاده می شوند.

طریقه مصرف قرص مادوپار

بهترین روش مصرف قرص Madopar این است که به گفته پزشک عمل کنید، مصرف این قرص را با مقدار کم شروع می کنند مثلا 2 تا 3 بار در روز آن هم در کنار غذا استفاده می کنند،

زیرا خوردن آن با غذا از عوارض جانبی آن کم می کند. با تحمل فرد بیمار نسبت به دارو مقدار دوز آن در هفته های آینده بیشتر می کنند.

عوارض جانبی مادوپار 125 میلیگرمی قرص خوراکی 100 mg/25 mg

1- در صورت وجود بيماري شديد قلبی-عروقی، سابقه ملانوم، افسردگي رواني،‌ سایکوز، سابقه انفاركتوس ميوكارد و آريتمي دهليزي و بطني، زخم گوارشي و نارسایی كليه با احتياط فراوان مصرف شود.

2- مقدار مصرف اين دارو بايد براي هر فرد به طور جداگانه تعيين شود. مصرف لوودوپا حداقل 12 ساعت قبل از شروع درمان با اين دارو بايد قطع شود.

 

Madopar
Madopar

تداخل های دارویی مادوپار 125 میلیگرمی قرص خوراکی 100 mg/25 mg

مصرف همزمان دارو‌ هاي كاهنده فشار خون با اين تركيب ممكن است منجر به كاهش شديد فشار خون شود. دارو‌هاي مقلد سمپاتيك در بيماراني كه تحت درمان با اين دارو هستند، منع مصرف دارد.

اطلاعاتی در مورد نکات پیش از مصرف قرص Madopar 125 میلیگرمی ثبت نشده است.
موارد منع مصرف مادوپار 125 میلیگرمی قرص خوراکی 100 mg/25 mg

مادوپار 125
مادوپار 125

مادوپار بر نتایج آزمایش خون و آزمایش ادرار تأثیر می گذارد. در صورت نیاز به انجام هر گونه آزمایش، به پزشک خود یادآوری کنید که مادوپار مصرف می کنید.

برای خرید قرص مادوپار 125 میلیگرمی اورجینال با دکتر عظیمی 09380230867 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *